gdzie Zawór N109
Bo Zycie Jest Fajne

Temat: [MK3 1Z] Wynik VAG-COM błąd 1237 zawór odcięcia...
no widzisz, czyli zabrudzony zawor n 109 tak jak Ci pisalalem nie lepiej bylo tak odrazu hehe Corvax jednak jak widac to brudny n109 (moze by tak pukcik)
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=76518



Temat: [MK3] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!
A można była by możliwość trochę bardziej szczegółowo napisać gdzie jest zawór n109?? Bo jak narazie wykręciłem i przeczyściłem elektrozawór pompy i jest lepiej. Czyli teraz na ciepłym silniku silnik odpala normalnie obroty faktycznie wzrastają do ok 1050obr./min. ale to jest chyba normalne (nigdy się nie zwracałem na to uwagi). Lecz nadal pozostał problem braku mocy i niechęci auta do wkręcania się na obroty. Może ja nie wyczyściłem odpowiedniej części bo wyczytałem na forum że jest 109 i n109 teraz...
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67570


Temat: passat 1.9tdi 1Z gaśnie lub nabiera obrotów
samochód to passat 1.9 tdi 95r. silnik 1z auto po odpaleniu czasami samo zgaśnie a czasami nabiera duzych obrotów ok.4000obr/min błedy jakie odczytałem to 01237- zawór n109, 00532- niskie napięcie zasilania, 01117-sygnał obciążenia alt. na zacisku DF. ładowanie sprawdziłem 14.32v
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1533508.html


Temat: Skoda Octavia 1,9 TDI ASV 110km 2004r nie odpala
...przekaźnik będzie uszkodzony nie poda napięcia na sterownik a ten nie odblokuje zawór ( dobrze kombinuje ?? ) tak miga ( ale podczas kręcenia rozrusznikiem miga ponownie bez stałej częstotliwości ) ale jak podam samostart na dłużej to silnik pracuje tylko ten przekaźnik bardzo hałasuje Auto stało długo więc podejrzewam jeszcze problemy z masami na które zwrócić szczególną uwagę ?? Po podłączeniu plusa bezpośrednio na zawór n109 auto odpala moje pytanie to czy napięcie powinno być na tym zaworze zaraz po przekręceniu kluczyka czy dopiero jak kręcę rozrusznikiem Można prosić o schemat elektryczny szczególnie połączenie przekaźnika - komputer -
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1438561.html


Temat: Skoda Octavia 1,9 TDI ASV brak napięcia na N109
Witam Mam problem z brakiem napięcia na zaworze n109.( auto nie odpala jeśli nie podam 12v bezpośrednio na zawór z aku ) Przekaźnik w skrzynce działa. Po przekręceniu kluczyka lampka od świec żarowych mignie. Nastawnik pompy dokonuje adaptacji. Mogę także połączyć się ze sterownikiem silnika. Moja prośba to opis połączenia pomiędzy przekaźnikiem - komputerem - zaworem n109. No chyba że ktoś ma pomysł co innego mogło się stać że brak jest napięcia na n109.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1440167.html


Temat: seat ibiza 1,9 tdi 110 km przerywa na zimnym
Nie nie czyscilem a w którym on jest miejscu jak go znajde? [ Dodano: 2010-02-19, 19:29 ] zawór n 109 czyszczony i dalej to samo przerywa nadal na zimnym
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=22476


Temat: Golf III 1,9 TDI ahu, brak mocy, słabo przyspiesza.
...i tu kolejny objaw, auto nie przyśpiesza tak jak wcześniej na każdym biegu, jedzie mułowato a max pręd. to 140km/h. Zauważyłem że auto samo robi przygazówkę, tylko na ciepłym silniku na zimnym wszystko jest ok. Natomiast brak mocy jest i na zimnym jak i na ciepłym siniku. Zdarza się że gdy odpalę, to jeździ normalnie a gdy go zgaszę i odpalę ponownie to znowu zamula. Co może być tego przyczyną. Dodam że podmieniłem już przepływomierz i czyściłem zawór n109 i dalej to samo.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1579240.html


Temat: [ T4 2.5 TDI 102PS] zgasł i nie odpala - brak pomysłów.
">sprawdzilem, napiecie 12V dochodzi. teraz przelacz miernik zakres pomiaru ohmow czyli oporu i zbadaj opor cewki elektrozaworu, podaj jaki odczytales wynik, tym sposobem wykluczysz zawor N109 i bedziesz mogl zajac sie reszta. [ Dodano: Czw 12 Mar, 2009 21:40 ] mogl sie rownie dobrze zawiesic, a to uszkodzenie mechaniczne nie wykaze tego ohmomierz, wez sie za sprawdzenie ukladu rozrzadu. nastepnie pas napedowy pompy, potem ustawienie statycznego kata wyprzedzenia zaplonu.
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=6839


Temat: kody błędów VAG
A jakbyś tak spojrzał jakieś pięć postów do góry to tam rumianko już trzy błędy podał tj 17969 P1561 Nastawnik ilości paliwa - różnica wartości kontrolnej > przewody, pompa paliwa 17970 P1562 nastawnik ilości paliwa - wyższa wartość odcięcia > regulator 17971 P1563 nastawnik ilości paliwa - niska wartość odcięcia > regulator a 17946 to zawór N109 na pompie paliwa, ten co odcina dopływ paliwa
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=69


Temat: Dławienie silnika, brak możliwości przyśpieszenia, gaśnie
...foto porada o ust. kata http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=142235 , zmiana dawki to Engine potem dajesz Login wpisujesz 13322 cofasz sie i wchodzisz w Adaptacje i grupa chyba 001 juz niepamietam org wartosc tam wpisana to 32768 lub 32122 i wtedy wpisujesz np 32860 dajesz test i patrzysz jaka dawka itd. az do uzyskania zadanego efektu, proste choc moze wydawac sie skomplikowane, daj cynk czy sie udalo, co do nierownej pracy i gasniecia silnika to wykrec i przeczysc zawor n109 na pompie widac go odrazy jest na klucz 24 i na gorze ma nakretke 8 ktora przykrecony jest przewod zasilania, uwazaj bo wewnatrz jest sprezynaka nie zgub jej, jesli te zabiegi nie pomoga obawiam sie ze nastawnik do czyszczenia w afn to raczej norma z biegiem czasu, tu jest cos o n109 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27800
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=19243


Temat: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym silniku
Kolego miałes racje sterownik jest mówię o tym oznaczonym 103 dziękuje za zdjęcia:)jest dobry sprawdzony:)przyczyną nie grzania świec byla przepalona ścieżka w puszcze bezpieczników w tej na akumulatorze oznaczona symbolem 40A trzeci kabel od lewej:) zaraz pójdę sprawdzić ten zawór N109:)tak myślałem że to ten ale pewności nie miałem a i przy okazji sprawdziłem złącze od czujnika znajdującego się w 3 wtryskiwaczu i nie pokazuje żadnego napięcia przy przekręconym kluczyku startera. ile powinien pokazywać? zaraz zrobię próbę z banką.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1514014.html


Temat: vw golf kody
17946- zawór N109 odcinający paliwo - przerwa lub zwarcie z masą możliew przyczyny - uszkodzony
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=855


Temat: VW golf 4 1,9 tdi nie pali
sprawdz zawór N109 odcinający paliwo
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=4680


Temat: Problem z odpaleniem 1,9 SDI
">gronio20, zawór n109 do czyszczenia na początek w 99% przypadków pomaga witaj kolego a możesz trochę jaśniej co to za zawór jest ??
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=20145


Temat: vw golf kody
Znalazłem tylko : 17946 ( P1538 ) - Zawór N109 odcinający paliwo . Przerwa lub zwarcie do masy.
Źródło: forum.cdif2.com/viewtopic.php?t=855


Temat: seat alahambra 19 tdi 110 km 99 rok
witam potrezbuje pomocy mam problem z autem od jakiegos czasu seat gasnie mi rano po 10 min. podłączyłem sie pod vaga i pokazało mi ze mam bład 1237 zawór n109 przerwa lub zwarcie do masy(bład sporadyczny) wymieniłem zawór na pompiei wymieniłem przekaznik przy bezpiecznikach.bład wykasowałem no i niestety dalej jest taka sama objawa.prosze pomozcie.
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1672228.html


Temat: ASV- szarpie przy przyspieszaniu
...strzaly...moze to, a moze tamto, szkoda na to czasu i przede wszystkim pieniedzy. Jesli nie masz dostepu do Vaga i nie masz pojecia o co w tym chodzi, to przynajmniej napisz skad jestes i moze akurat ktorys z forumowiczow jest z Twojej okolicy i pomoze w przywroceniu auta do pelnej sprawnosci. Kolego kiedys go podłaczalem ale nic nie pokazał. postaram sie dzisiaj go podpiac i zobaczyc co pokaze. ">spadek mocy,gasniecie auta,wieszające sie obroty-----> zawór N109 do czyszczenia do sprawdzenia też nastawnik klucze sprzedaje ja Kolego a masz mozejakies zdjecie na ktorym widac ten zawor??- jak masz to podeslij tutaj wtemacie. Moze dzisiaj mi sie uda go przeczyscic pozdro
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=20458


Temat: Błąd VAG 17570
Witam, dziś podpiąłem swojego lapa pod auto do zdiagnozowania, po tym jak przeczyściłem zawór N109, zawór N75 oraz po czyszczeniu przepływomierza. Oczywiście według instrukcji opisanych tu na forum Wyskoczył taki oto błąd i jego opis: 17570 Geber fĂźr Kraftstofftemperatur -G81 Kurzschluss nach Masse P1162 - 35-00 Błąd ten pojawiał mi się już oczywiście przed wspomnianymi czyszczeniami. W cordobie nic złego się nie dzieje, spalanie w normie, przyspieszenie tez w porządku. Wiem że wiele osób pisało już o...
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=22817


Temat: Problem, trzęsie przy odpalaniu i gaszeniu :O
ciekawy przypadek, a zawor N109 na pompie wtryskowej jest ok? moze tedy by trzeba sie kierowac choc co do telepania przy rozruchu bym tego nie obstawial jak juz przy gaszeniu, na pracujacym silniku sprobuj odpiac od niego kabel, musi zgasnac i zobacz czy wtedy telepie, wkrecony jest w pompe przypomina srube na klucz 24mm i na gorze ma mala nakretke ktora jest dokrecony kabel ktory musisz odpiac
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=14590


Temat: audi a3 1.9TDI zamarło - kontrolka oleju coś pokazuje
...odpalił. Wtedy kiedy nie - nie odpalał. Domyśliłem się zatem, że komputer ma zasilanie, albo nie ma. Rozebrałem wówczas przekaźnik no i zonk - jedna nóżka (od cewki) była na skraju odlutowania. Raz łączyła raz nie. Po zlutowaniu jak ręką odjął Co dziwne - znikł problem długiego odpalania na ciepłym silniku. Zastanawiam się jaki to może mieć związek z przekaźnikiem - co ma przekaźnik 109 do szybkości startu silnika? Z zaworem N109 jest taka sprawa, że po przekręceniu zapłonu nie ma na nim 12V. Dop. po dociągnięciu kluczyka do końca, w pozycję uruchamiającą rozrusznik, pojawia się na nim 12V. Gdy silnik odpali cały czas jest tam 12V. W moje ręce wpadł dziś skaner diagnostyczny V-Scan VAG 5053 od wujasa, który jest mechanikiem i mnie holował Nigdy tego nie używałem i jedyne co sobie zrobiłem to odczyt błędów. Reszty bałem się dotykać, bo można...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1366088.html


Temat: [MK3 1Z] Wynik VAG-COM błąd 1237 zawór odcięcia...
...niż (koło) 60 stopni wszytsko jest dobrze obroty nie skaczą wcale i mało tego VAC- COM nie wywala tego błędu. Zauwazylem ze podczas jazdy po odpaleniu na rozgrzanym motorze (jazda z pulsującą kontrolką świec) w autku dimatralnie spada moc co da się zauważyć "gołym okiem". Pomóżcie najdroźsi... Napiszcie mi gdzie mam szukać tego zaworu a może znacie kogoś w okolicy Łodzi kto jest doktorkiem od TDI i mi pomoże. Dowiedzialem sie ze zepsuty zawór n109 objawia się spakiem mocy i brakiem możliwości odpalenia motoru co u mnie się sprawdza tylko opcja pierwsza ale nie ma nic na temat jednokrotnego skoku obrotów przy odpaleniu... Wiem jeszcze że podczas badania przez Vag zaworu n109 auto powqinno zgasnąć - to znaczy że zawór jest DOBRY u mnie podczas badania auto nie gasło. POMÓŻCIE BRACIA TDI!!!!!!
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=76518


Temat: Problem z odpaleniem 1,9 SDI
Jeśli można to gdzie sie znajduje ten zawór n109 bo nie mem żadnej książki i proszę o podpowiedź. [ Dodano: 2009-12-24, 07:10 ] Ok znalazłem podpowiedź przeczyszcze i zamelduje co to dało. [ Dodano: 2009-12-24, 13:18 ] Zawór wyczyszczony i dalej nie chce ze mną gadać. Prosze o adres jakiegoś wmiare dobrego i taniego warsztatu który pomoże w okolicach Chorzowa Batorego.
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=20145


Temat: audi a4 1.9 tdi. Problem z zasilaniem na pompie
...brak wiadomości -4500 czujnik temp. płynu chłodzącego - przerwa zwarcie do + -461A elektryczne wyłączenie ELAB - zwarcie do masy Kiedy pokasowali błędy auto odpaliło (co dziwne mechanik twierdził, że było zapowietrzone) Przy okazji znaleźli jakiś luźny przewód masowy więc myślałem że to może jego wina. Po przejechaniu 300 km auto znowu zgasło i nie zapala. Kiedy auto już zgaśnie to podczas próby odpalenia podaje napięcie na zawór N109 i po chwili ( około 3-4 sekundy) zanika. Kontrolka immo gaśnie normalnie, sprawdzane były dwa kluczyki, kontrolka świec żarowych również zapala się i gaśnie normalnie (więc chyba można wykluczy immo i przekaźnik 219 zasilający komputer). Po tym jak zabiera napięcie z zaworu na pompie to wydaje 3 sygnały ostrzegawcze lecz ciężko mi powiedzieć czy wcześniej tak nie było bo oprócz tego nie działa ABS ( urwany czujnik przy kole ) a...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1478042.html


Temat: wady TDI
Zawór N109 odpowiada za gaszenie silnika - odcinajac dopływ paliwa - VAGiem łatwo sprawdzic bo jest to jedna z pozycji w tescie podzespołów wykonawczych - slnik powinien wtedy zgasnąć.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=44964


Temat: audi a3 1.9TDI zamarło - kontrolka oleju coś pokazuje
Przepraszam z góry, że tyle pytań zadaję, ale domyślam się, że chodzi o któryś z przekaźników wśród tych z zespołu przekaźników nad pedałami sprzęgła i hamulca, tak? Czy może chodzi o sam zawór N109 i nazywa się go tez "przekaźnikiem"? Ten zawór jest od zapalania/gaszenia silnika, zgadza się? Miałem kiedyś problem z zaworem N75, ale to by się objawiało po prostu spadkiem mocy pewnie. Mam miernik i jestem elektronikiem (ale nie samochodowym), więc może po prostu sprawdzę czy ten zawór ma zasilanie, tylko nie wiem gdzie to dokładnie zrobić i czy on powinien dostawać zasilanie po załączeniu kluczyka, czy dop. po...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1366088.html




© Bo Zycie Jest Fajne design by e-nordstrom